در دنیای اینترنت همه چیز کمی متفاوتتر است و بازاریابی ویروسی به تکنیکی از بازاریابی گفته میشود که در آن یک برند از خدمات شبکههای اجتماعی، ایمیل و سایر تکنولوژیها برای تبلیغات خود استفاده میکند. با توجه به همه گیر شدن اینترنت میتوان اینطور نتیجهگیری کرد که این روش یکی از راههای قدرتمند بازاریابی محسوب میشود.
تا به حال برای همه ما پیش آمده است که نتوانیم بین چند فیلم سینمایی یا رستوران یک مورد را انتخاب کنیم. در چنین شرایطی معمولا به بخش نظرها مراجعه کرده و با خواندن پیشنهاد دیگران اقدام به تصمیمگیری میکنیم. یا زمانی که یکی از دوستانمان از کیفیت محصولی راضی است ما نیز نسبت به خریدن آن محصول تشویق میشویم. این موارد نمونههایی از بازاریابی ویروسی هستند و امروزه به لطف شبکههای اجتماعی این نوع بازاریابی بیش از پیش قوی شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته کاربران فعال توییتر که حداقل یک شرکت را دنبال کردهاند 59 درصد بیشتر از دیگران تمایل دارند که خدمات آن شرکت را به دیگران توصیه کنند.
https://modireweb.com/viral-marketing