کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت

تجهیزات هتل و تاریخچه شروع آن


تجهیزات هتل و آنچه که باید بدانید
 
مجموعه آسان آشپز  با افتخار اعلام می کند که به صورت تخصصی در زمینه تجهیزات هتل مشغول به فعالیت در سطح کشور می باشد.در این زمینه اگر نیاز به مشاوره و یا خرید تجهیزات دارید می توانید از بخش ارتباط با ما در سایت با ما در ارتباط مستقیم باشید.اما در این بخش ابتدا می خواهیم قبل از اینکه به مبحث تجهیزات مربوط به هتل بپردازیم کمی درباره تاریخچه هتل و هتل داری و معنی لغوی این واژه برایتان بگوییم.می توان در یک تعریف ساده اینگونه عنوان کرد که هتل در واقع مکان مسکونی می باشد که به صورت اجاره ای است و برای استفاده از خدمات درون آن می بایست مبلغی را بر اساس نرخ و تعرفه موجود پرداخت کرد.
 
آشنایی با تجهیزات هتل و موارد آن
 
در واقع می توان هتل ها را جزئی از امکانات گردشگری و اقامتی یک شهر و منطقه دانست و میزان تجهیزات هر چقدر پیشرفته تر و به روز تر باشد در واقع مکانی لوکس تر و در عین حال گران قیمت تر و با امکانات رفاهی بیشتر خواهد بود.اما در مورد هتل ها و معماری به کار رفته در آن می توان گفت که مکانی پر از اتاق های مختلف با متراژهای گوناگون است.از جمله امکاناتی که جهت رفاه و بالا تر بردن سطح خدمات در یک هتل معمولا وجود دارد می توان به مواردی همچون :
رستوران
استخر شنا
کافی شاپ
سالن اجتماعات و شاید نمونه هایی از این قبیل را بتوان نام برد.
 
امروزه شاهد  هستیم که در اکثر هتل ها اتاق ها را به گونه ای می سازند که درون خود آن هم سرویس بهداشتی و هم حمام وجود دارد.در هر اتاق بسته به اندازه آن تخت های یک نفره و یا دو نفره و بیشتر قرار گرفته است.  تجهیزات هتل  می تواند در این اتاق ها شکل و نمایی خاص و متفاوت به آن ببخشد . شاید کمی متفاوت تر از آنچه در منزل شخصی خود خواهید دید. به هر حال ابزار و لوازم و تجهیزاتی که برای هتل استفاده می شود باید با توجه به اینکه قرار است در یک محیط عمومی مورد استفاده قرار گیرد برای همان شرایط نیز طراحی شود.
 
صنعت در تجهیزات هتل
 
اما در مورد صنعت هتل داری باید گفت که ابتدای راه خود را از کشورهای اروپایی شروع کرد.شاید اولین کشور را بتوان سوییس نام برد.اولین بار ساختمان هایی بسیار کوچک و محقر را برای هتل ها انتخاب می گردند.در آن محیط خدمات مختلفی را برای مسافرین در نظر گرفته بودند .در آن زمان دارندگان و مالکین هتل های وقت معمولا از قشر ثروتمند و مرفح جامعه محسوب می شدند. البته در آن زمان به این ساختمان نام هتل را نداده بودند و با عنواین دیگری نامیده می شدند.اما در سال 1760 میلادی بود که برای اولین بار واژه HOTEL برروی این مراکز قرار داده شد .شاید بتوان نیاز به تجهیزات هتل را درست بعد از ایجاد اولین محل برای این منظور دانست. به هر حال ساختمانی که قرار بود به منظور مکانی اقامتی برای مسافرین باشد نیاز به ابزار و لوازم و تجهیزات خاص خود داشت و همین موضوع سبب شد تا به این فکر بیافتند تا برای بالا بردن رفاه حال مسافرین از ابزار و لوازم  خاصی استفاده نمایند , و از همین رو بود که نیاز به تجهیزات هتل هر روز بیشتر از قبل نمود پیدا می کرد و باعث شد تا عده ای به فکر تامین این نوع لوازم و ابزار بیافتند و خواسته یا نا خواسته هتل داری شغال های مستقیم و غیر مستقیم زیادی را پدید اورد.
 
شاید بتوان نقطه عطف صنعت هتل داری را مربوط به قرن بیستم دانست. زمانیکه به طور قابل ملاحضه ای بر تعداد هتل ها افزوده میشد و هر روز شاهد پیشرفت های مختلفی در این حوزه بودیم.اما سال 1930 را میتوان اوج دوران رکود صنعت هتل داری دانست و به همین ترتیب به طبع آن شغل تجهیزات هتل  هم از رونق افتاد . اما با شروع جنگ جهانی دوم  دوباره رونق به هتل ها امد .می توان گفت این پرنده خوشبختی تا اواخر جنگ و تا سال 1950 ادامه داشت و از این رو توانست موجب پیشرفت زیادی در صنعت هتل داری شود.در میان باعث شد تا هتل هایی بسیار قدرتمند شوند و تبدیل به غول های این صنعت شوند.و برخی دیگر انقدر ضعیف و کوچک ماندند که خود را در مقابل این برندهای معتبر تقریبا نابود شده می پنداشتند. تنها راه بقا آنها پیوستن به برند این بزرگان صنعت هتل داری بود.کاری که هتل های بزرگ و زنجیره ای برای جذب آنها انجام دادند به شکل زیر بود :
اولین چیز شراکت بود . کوچک ترها به جمع بزرگترها می پیوستند و در جمع بزرگان به اندازه خود سهیم می شدند.
دومین حرکت زنجیره ای کردن انها بود . هتل های کوچک همچنان متعلق به خود فرد بود اما با برند و نام هتل بزرگ و به عنوان نماینده آنها مشغول به فعالیت می شد و همین امر موجب شد تا در تجهیزات هتل هم به طبع پیروی از برند  مورد نظر تغییر و تحولاتی ایجاد شود و رونق مجددا به این بازار برگردد.
سومین حرکت تایین مدیر بود . درست است که هتل همچنان در مالک قبلی خود بوده اما مدیریت هتل حتما می بایست از سوی مدیران هتل های برند انتخاب می شدند.
اما چهارمین کار بازاریابی برای آنها بود و همین امر موجب شد تا کسب و کار هتل های کوچک نیز رونق بگیرد و از رکود در بیاید و در کل این حرکت موجب رونق بخشیدن به کل صنعت هتل داری میشد.و از این رو دوباره شاهد رشد مجدد این صنعت بودیم .
 
نحوه صحیح هتل داری
 
امروزه در هتل داری می توان هتل هایی را موفق دانست که بوسیله فراهم نمودن تجهیزات هتل  با کیفیت بالا بتوانند به خوبی و با کیفیت بالایی به نیازهای مسافرین خود پاسخ مناسب را دهند و در واقع شرایط مطلوبی را برای انها فراهم نمایند.در واقع می توان اینگونه نیز تعبیر کرد که اگر هتلی می خواهد در این صنعت زنده بماند و همچنان کسب و کارش دارای رونق باشد چاره ای ندارد تا از بهترین تجهیزات هتل برای این منظور استفاده نماید و باید همیشه به روز و مدرن باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.